de siste dagene

Hei! vet jeg burde ha blogget de siste dagene, men alt har gåt i ett kjør! Skal bli flinkere fra nå av da ting har begynt å roe seg ned.

Jeg ankom Boise rundt midnatt onsdags kveld. Når jeg kom ut av gaten stod Sarah (vertsmoren min), Pattie (bestemor), Chelsea og Shelby (vertssøsteren min sine bestevenner) der. De stod der med plakater og blomster! Jeg ble så raskt kjent med de, og har allerde blitt knyttet til de. Da vi kom hjem snakket vi nesten hele natten.

Plakaten Chelsea lagde til meg.

Vertsmoren min sin plakat til meg, haha love it.

Plakaten Shelby lagde.

På torsdag som var min første dag her, dro jeg Sarah og Pattie til skolen min og registrerte meg. Jeg kom inn på fotballaget, så vi dro å shoppet litt fotball utstyr. Betalte rundt 100 dollar for en tight nike shorts, ett par sko, fotballsokker og leggbeskyttere! kan ikke tro at det er så billig her!

På fredag var min første dag på skolen! Jeg hadde sovet rundt 10 timer på 3 dager. Jeg var nervøs og utslitt. Skolen  var akkurat som på filmer! Hadde 4 x 90 min timer på skolen og etter det 2 timer soccer praktice. Sluttet rundt 3 på skolen og sluttet 5 på trening. Det gikk hellt ok, men var så sliten så måtte skippe litt av treningen. Senere på dagen dro vi ut å spiste middag.

I går var en veldig bra dag. Vi stod opp 6 (..) så dro vi på rafting med hele områdegruppen! Altså alle utvekslingsstudentene i mitt område. Rafting var kjempegøy, men jag fallt uti en gang og det var skummelt fordi strømmen tok meg under. Senere dro vi å handlet ting til en middag vi skulle ha med gode venner av vertsfamilien og jeg shoppet litt. Etter det dro vi til The Bottoms som er vertsfamilien min sine bestevenner og spiste middag. Etter middag dro jeg, chelsea, chelsie, Taylor og Shelby på kino og så The Millers. Jeg sovnet fordi jeg var så sliten.. haha.

Dette er faktisk torsk!! Så godt!

Dette er såå godt men så kvalmt! Ja, jeg har fin fot.

Sykt stor kino i forhold til i Norge.

Nå skal vi til the mall og down town Boise for å shoppe.  Jeg har det super bra her, og alt er perfekt og likt som det jeg forestillte meg.

"I love my host mother, she is the best thing that has ever happened to me. She's amazing" - Vertsmoren min sa jeg måtte skrive det.

In Chicago

Nå sitter jeg på verdens største flyplass i Chicago. Turen så langt har vært ekstremt lang med mye venting. har reist i 22 timer nå, og skal vente på mitt siste fly til Boise som går om 3 timer. Tar litt over 3 timer å ta flyet dit så om ca 7 timer er jeg framme! Kjenner jeg gleder meg utrolig mye. Men det har enda ikke gått opp får meg at jeg faktisk er i USA nå..

På den lengste flyturen fra Brussel til Chicago satt jeg midt i flyet med en fransk dame på den ene siden, og en dame med en baby på den andre siden. Det var trangt og babyen hadde hodet på skulderen min hele den lange turen på 9 timer.

Utenfor hotellet klokken 0445.

Det siste jeg så av Norge!

Den beste sushien jeg har spist i hele mitt liv!

Har allerede merket stor forskjell på USA og Norge. De er sykt strenge her når det gjelder sikkerthetskontroll, er faktisk ikke gøy å må stå i en 2 timers lang kø for å vise fram visumet for 3 gang.. Det jeg også har merket er at om folk synes du er innteressant, så spør de i veg om deg og stiller mange spørsmål. Har allerede bltt stoppet av 2 stk som spurte hvor jeg var fra! Hun ene kunne litt norsk, så hun snakket litt norsk med meg! Nå skal jeg shoppe litt før jeg gjør meg klar til å gå til gaten. Gleder meg så masse til å komme fram nå!

Om året mitt

Tenkte å fortelle dere litt om året mitt som starter nå i morgen. Jeg skal ta fly ned til Trondheim,  så videre ned til oslo for å sove en natt på hotell. Så går flyet mitt fra Oslo klokken 0635 onsdags morgen. Jeg kommer til å mellomlande i Brussel og Chicago, for så å dra til Boise. Det kommer til å bli en lang flyreise. Reisen kommer til å ta rundt to døgn.

Jeg skal til staten Idaho som er en stat i nord-vest. Byen jeg skal bo i heter Caldwell og er en by med ca 47 000 innbyggere. 30 minutter unna Caldwell ligger byen Boise, det er den største byen i Idaho og har rundt 215 000 innbyggere.

Jeg skal gå på Nampa high school som er en middels stor skole med ca 1500 elever. Fant ikke noen bilder av skolen desverre. De har det meste av sporter der, men jeg tenker og spille soccer i høstsesongen og friidrett på våren om de har det.

Ser ut til at dette året blir veldig bra! jeg gleder meg masse, og kan nesten ikke vente med å dra!